fredag 27. mars 2009

ABC - D for Drodling!





Har ikke tall på alle møter jeg har vært på i mitt arbeid. Det snakkes og prates og vurderes og synses og menes. Blir det mange nok av slike møter, kan det bli både kjedelig og trøytsamt - ikke alt er like morsomt!

Så mens jeg lytter (jeg gjør faktisk det) drodler jeg! Har alltid med meg en stor notisbok, det skal jo noteres litt underveis i samtalen - og den fylles sakte men sikkert opp med drodler! En gang ble jeg spurt om jeg fulgte med - og kunne da gjengi nesten ordrett det som ble sagt! Jeg lytter faktisk bedre om jeg kan drodle samtidig!

Disse to bildene viser at jeg har vært på mange møter......



Og her er en link til en nettside som påstår at drodling faktisk kan være både fornuftig og sunt! Jeg må si meg enig - men la det nå ikke ta overhånd da! (som om jeg er den rette til å snakke...!)

Den norske utgaven av ABC i ord og bilder er startet av Petunia. Klikk deg inn hos henne og besøk andre bloggeres løsning av dagens bokstav!

43 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiske drodler du lager! Rene kunsten. Herlig!

Rune Eide sa...

Den der hadde passet for mine døtre - jeg har måttet leve meg gjennom alle møtene uten denne hjelpen. Kan ikke tegne en skjev stek uten linjal og er totalt uten kunstneriske evner.

VALKYRIEN sa...

Anne- Sophie: takk og takk! De lever på en måte sitt eget liv, jeg vet aldri hva resultatet blir!

RuneE: Trenger ingen evner til dette! Bare å la pennen rote i vei!

Marie sa...

Känner helt klart igen mig här.Att låta penna arbeta i det fria, samtidig så kan huvudet koncentrera sig omatt lyssna. Jättekul bidrag denna d-dag.

elle-melle sa...

Så fenomenale drodlerier du har laget!
Jeg gjør det selv noen ganger, men ikke i nærheten så flott som dine.
Du kan ramme dem inn og henge dem på veggen.

Januarsola sa...

Fantastiske drodlerier du står bak! Jeg strikker på møter og får også kontrollspørsmål av og til ... Joda, jeg får med meg det meste ;)

Olga T sa...

Vackra bilder! Aldrig hört ordet drodling förr. Vet inte ännu om jag vet riktigt vad det betyder..men jag förstår att du ritar under dina möten och det gör du bra.

Petunia sa...

Så flink du er til å drodle!! Ja, vet du, det er ganske avslappende å drodle. Jeg gjør det når jeg snakker i telefonen.
Godt kommet på dette!

Hobbygåsa sa...

Oj er det drodling det heter! Dette driver jeg med også, klarer meg ikke gjennom et møte eller et kurs uten tegneblokk og blyant. Har jeg ikke det så klarer jeg ikke å høre etter hva som blir sagt. Flott innlegg - ha en fin helg!

Kathrine sa...

Næmenn, har du sett! En drodler. Så flott. Minner meg om Iben Sandemose, og hun er kjempedyktig. Godt du er så kreativ på møtene. Veldig bra!
Herlig!!

Ha en drodlende helg:)

Svein sa...

Flott "djevlemaske" øverst :-)

heidi sa...

Flotte drodler, jammen kan du henge de opp på veggen ja. Ser ut til at møtene er både mange og lange, men det har da kommet noe kreativt ut av det i alle fall!

Fin fredag på deg!

Marie sa...

Dette er dei flottaste drodlene eg har sett!

God helg :)

Mojo sa...

I have no idea what you just said, but these go well beyond "doodling" if you ask me. (At least I assume that's the English translation of "drodling". These are phenomenal!

Beate sa...

Wow! Dette er jo kunst, ikke møteskriblerier :)

Berit T sa...

Herlighet så flott! Du må få det i glass og ramme med en gang.
Men har aldri hørt dette ordet på den slags tegning. Jeg gjør slik når jeg snakker i telefon....

Anonym sa...

Takk for tipset - men jeg blir nok aldri like flink som deg. Sett ramme på drodlene dine, så har du kjempeflott kunst på veggen. Imponert er jeg! Fin helg til deg!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Drodling skjerper sansene, ingen tvil om det. Jeg er ikke så avansert i mine krusseduller, men de gjør nytten. Artig D-valg!!!

TorAa sa...

Dette er slett ikke vanlig drodling.
Dette er kunst.
Og en veldig spesiell form for å skrive referat;))))

Fortsett med det, og vis oss mer etterhvert;D

Pupziz sa...

Så utrolig fine! Også lærte jeg noe nytt denne helga også;)
Takk for hilsen i min blogg=)
Dworak responderer bra på hjertemedisinen så virker som han kan få leve bra i en stund til=)
God helg!

Lene sa...

Hahaha!! Dette har du virkelig tallent for!! Se til å pelle deg på enda flere møter - det blir jo rene kunstverkene av det :)

Ha en knall helg :)

Turid sa...

Så stilige drodler du tegner da!!! Jeg også drodler...hjerter, blomster og stjerner;)
Takk for koselig kommentar inne hos meg!
God frdagskveld;)

Anonym sa...

Utrolig flotte de der, har studert de opp og ned, fram og tilbake :) Det er mange ting i dem! God helg :)

EG CameraGirl sa...

I wish I could read Norwegian! This looks fascinating and you seem to have a lovely community of bloggers!

GAWO sa...

Kunstneren i deg kommer fram her. Stilig. Og et kreativ valg for bokstaven D.

~♥~ Monica S sa...

Hei du!
Var inne hos Tofo og las det herleg innlegget og stilen til bror din! :-) Eg bor ikkje så longt frå der rabbene veks`*knis*, så eg måtte kike innom her.. og ser DEI flotte kunstverka, som du kallar for drodlerier!!! WOW!!! det må eg seie.. VAKKERT!!!

Ha ei flott helg!
Monica

Sologbolig sa...

Stilige drodler, bedre enn de fleste. Har tro på det at viss du aktivisere hendene så jobbe hjernen bedre (iallfall hos kvinner !! hehe!!) Ha ei flott helg!

Vestlandsjenta! sa...

Det var jo og en DILLE! Hehe! SKikkelig flotte drodlebilder! Selv eier jeg ikke tegnekunnskaper, men misunner virkelig de som kan! Ha en strålende helg!

Anne-Berit sa...

Herligheten,dette er jo kunst som du bare MÅ ta vare på.Jeg er også fæl til å sitte å drodle,men noe sånt som dette har det aldri blitt av drodleriene mine.
Ha en fin helg!

B i r g i t t a sa...

Åh så fint - jag brukade göra liknande men inte alls så fina :)
"Drodling" låter så härligt :) Nu ska jag leta upp Truls.
Ha en fin lördag!

Malys krok sa...

Dette var jo virkelig kunst! Så flink du er! Kon nok lage noe krusseduller, jeg og, i gitte situajoner, men dette var bare fantastisk. Takk for kommentar hos meg. Det dukkehuset kjøpte jeg da min nevø var liten, han blir snart 40. Senere lekte mine jenter med det. God helg videre. Fra Margit.

ArneA sa...

Mine skriblerier ser absolutt ikke slik ut
:)

Anonym sa...

Jeg har også drodlet en hel del opp gjennom årene, men maken til flotte kunstverk som det du får fram var det på langt nær!! Dine drodlerier er jo som kunst å regne!!

Mariann S sa...

Rå drodler du lager då :-)

Vanja sa...

Flott D...og nydelige droddler. For lenge siden hadde jeg en "periode" at jeg måtte drodle når jeg snakket i telefon...morsomt:-)
Fortsatt god helg, klem Vanja

organic-lizzi sa...

Jøsses,så dyktig du er!!
Supert innlegg:-)) Godt ikke en ser dette som er kunstterapeut og vet hviket møte du har vært i.."fnis"...
Klart enig i at hund skal få være hund...
Fortsatt deilig dag fra Randi

PRINSESSEDRØMMER sa...

Planleggingsdager er til for drodling mener jeg! Jeg drodler ihvertfall alltid på planleggingsdagene på jobben min! Lurer på hvem det sier mest om - meg eller kursholderene!

ASSA sa...

Et fantastisk resultat av et møte må jeg si ;oD
Morsom løsning av temaet!

Ha en DEILIG helg!

Unknown sa...

Fantastiske drodeler og eit utruleg godt Dvalg:0)

FO - 2 sa...

Kreativ D. :)
Flott drodling dette.

Mandy Lou sa...

Dette var jo ikke bare drodling, men utsøkte kunstverk. Tenk å få til noe slikt når man samtidig sitter og følger med på hva det snakkes om på møtene. Wow!

Spindellett sa...

Lekreste drodlingen jeg noen sinne har sett!

George sa...

You are an artist with the pencil as well as the camera. These are wonderful!