torsdag 28. mai 2009

Askebeger - Ashtray

Etter oppfordring fra Rune Bildebloggen legger jeg ut bilder av mitt lille askebeger!

Rune har et interessant innlegg om filtersneipen som røykere ofte - eller skal vi være ærlige og si VANLIGVIS - kaster fra seg overalt! Selv ved siden av digre askebeger satt ut av det offentlige eller restaranter ligger det strødd med filtersneiper! Skaff deg et lite askebeger og huske å ta det med! Mange nok dråper i vannet kan gjøre en stor elv - av sneiper som ikke ligger og slenger overalt!
Den lille sneipen bruker 1-5 år på å nedbrytes i naturen!

Som røyker selv, har jeg et lite askebeger med meg i lommen! På turer i skog og mark, på butur eller hva det nå er - det følger med meg. De kan fås kjøpt på sånne krims og krams butikker - eller man kan kjøpe en pilleeske på apoteket! Det hadde jeg før. Prisen er vel overkommelig for de fleste: fra 20 - 50 kr. tenker jeg nå. Og da har man jo råd til å kjøpe ny om man mister den?

This is pictures of my little ashtray! I use it when walking the woods - or a trip to the town center. I hate throwing my filter leftovers from sigarettes in nature - because they are ugly - and they use 1 - 5 years to decompose!

Photobucket

Og som sikkert mange har hørt i andre forbindelser :)); Det er ikke størrelsen det kommer an på - for å bidra litt til å redusere forsøplingen av naturen! Og se, det er mulig å feste det til nøkkelknippet - eller til beltehempen!

Og forresten er det også mulig for hundeiere å BRUKE posen - og IKKE kaste den fra seg etterpå!! Jeg er hundeeier selv!

Photobucket

10 kommentarer:

Jan K. alias Afanja sa...

That's a good idea, Valkyrien.
I always carry a simple metal ashtray with me for the same purpose. Specially in times when nature is very dry I always use it.

aso sa...

Kjempefin påminnelse! Jeg har forresten et slikt askebeger jeg også. Klarer ikke å se på meg selv som ikkerøyker til tross for at jeg la bort røyken ved nyttårstider. Røyken var/er? en så viktig del av meg.

Ebie sa...

Good idea! Both items are cute, especially the pant design of the lighter. And that sturdy metal ash stray serves the purpose well. Yesterday, we heard some bad news, about 2 intentional brush fires, about 60 miles away from us.

Svein sa...

Ser ut som det øverste har innlagt sneip-katapult for å sende sneipen lengst mulig avgårde :-)

VALKYRIEN sa...

Svein: Mistenker at du ikke røyker.:) Den er til å legge sigaretten på når du trenger begge hendene et øyeblikk!

VALKYRIEN sa...

Men det er veldig fint å se at andre faktisk gjør det samme!

Very nice to see other smokers do the same! :)

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Der var askebegret ja :o) Smart liten sak alle røykere burde hatt i lommen sin. Gøy at du tok utfordringen på strak arm :o)

VALKYRIEN sa...

Selvfølgelig måtte jeg det Rune! Og det er jo artig å se at det er andre som også bruker det! :) Jeg skal si det til alle jeg møter! For jeg liker ikke at vi roter til den samme naturen vi går rundt og nyter!

Heges fotoblogg sa...

Hendig liten sak det der. Skulle ønske alle røykere kunne bruke slike når de er ute og går. Som ikkerøyker blir jeg nokså oppgitt når jeg finner sneiper i blomsterbedene mine!

Jeg er også enig med deg om hundeiere ;-)

Mojo sa...

I didn't realize you could get these actually made for the purpose. I always used an Altoid tin or something similar. Does the same job.