lørdag 21. februar 2009

Min lille følgesvenn



Etter en lang tur slokner min lille venn. Han er en bortskjemt liten tass, som inntar sofaen med den største selvfølgelighet. Siden han ikke røyter har jeg godtatt det. Mitt hjem er hans hjem - og slik må det være. Han er snart 10 år, men fortsatt spretten og spenstig - og følger meg på mine vandringer rundt i Østmarka og andre steder. Han er min følgesvenn og turvenn - og som tidligere nevnt i bloggen - en omplassert hund fra Foreningen for omplassering av dyr. Han kom til meg som en redd liten 7 mnd. hvalp. En dårlig start ble likevel et godt liv for denne lille karen. Han har mange kjælenavn; Hoffnarr, Caruso, Pavarotti - og tissende agronom, alt ettersom!

More pics of my little dog.

10 kommentarer:

Maria sa...

Wow, is this THE famous North-Norwegian-Lapland snow dog? Wow, how cute he is! What a sweety! I'would fondle him all day long!
Second picture is really cool!

VALKYRIEN sa...

Have to disappoint you Maria! This is a Bichon Frisè - not suitable for snow or winter! :) He has to wear a coat during winter...

Maria sa...

Bichon Frisé, "gekräuselter Schoßhund", "krinky lapdog" - what a nice name!
I'm sure he would love my D'Dora and she would love him! She loves boys, expecially smaller boys (she has about 13 kilos), and is very social and loves to chase a lot.

Maria sa...

D'Ora gets crazy when she has to wear a coat. Once I bought her a wonderful coat for 70 Euros, inside lambs fleece, outside beautiful red waterproof material with Burberry style revers, tres chic, but she refuses to wear it. Feels totally uncomfortable... Those elastic bands which you have to tie around the hind legs - impossible.
:))))

Maria sa...

Hahaha, fortunately it is not so cold here and D'Ora prefers to wear a warming layer of fat under her beautiful fur :)

Anonym sa...

Smelter! Så søt han er! En sånn liten følgesvenn har det med å krype langt inn i hjerterota til eieren. :-)

Anonym sa...

Dette var en flott liten fyr, han ser ut til å kose seg masse :) Godt med en følgesvenn på tur og i hverdagen.

George sa...

Your little companion sure looks cute. I guess it's understandable that you spoil him just a little bit!

Anne-Berit sa...

Næmmen,har du puddel,så nydelig han er.Som du kanskje har forstått,så er jeg hundegal,har to nydelige sheltietisper,og hadde ikke kunnet vært uten hund.De hadde nok likt å truffet den lille sjarmøren der...

FO - 2 sa...

En skjønn og god venn dette. Det er godt å ha en trofast turvenn, ja. :) Og jeg er helt sikker på at han fortjener en god plass i sofaen der. ;)))