tirsdag 9. september 2008

Pippipper sommeren 2008



Siden mitt kamera ble innkjøpt våren 2008, er jeg ny i geamet når det gjelder litt skikkelige digitalkamera. Har hatt et vanlig kompakt tidligere - men ikke med de samme muligheter som jeg har nå. Det er riktignok ikke speilrefleks, da åpnes flere muligheter - men det står på ønskelisten!!!!!!......?

Men altså; akkurat da jeg hadde kjøpt kameraet, klekket alle fugleggene i skogen - og ut kom det så mange motiver jeg ikke hadde mulighet til knipse før; så som nærbilder av fugler. De flyr jo så fort en får rettet kameraet mot dem! Men nå kan jeg stå litt mer på avstand; og her er litt av fangsten denne våren.

Trostunger høyt oppe i ei furu hyler etter mat! Og en fersk i pilotfaget....



Her er enda en fersking - han er landkrabbe ennå så lenge - men blir voktet av foreldrene!



Hr. og fru Spurv - luftens lasaron! En trivelig og faktisk vakker liten fugl!



Kjøttmeisa har funnet et lite krypinn i takmønet - og de fløy i ukesvis, nesten umulig å ta bilde av dem så fort som dem fløy! Men - det gikk - omenn de ble litt utydelige!



Skjærene er jo bråkete og alt det der. Men jeg synes de er flotte de også - det spiller så vakkert i blått i de sorte fjærene. Her er først en unge som kjefter etter mat på mor/far - og en liten en som trener vingene.

Ingen kommentarer: