lørdag 18. oktober 2008

Se opp! - 2



Litt mer av det fine Oslo har å by på innen arkitektur. Denne gangen litt av de nyere bygg. Oslo Spectrum først, som jeg mener har fått en ufortjent dårlig plassering! Bygningen er inneklemt mellom en haug andre, du ser den ikke før du nærmest snubler i den! Hvilket er synd, fordi det er en bygning med masse smådetaljer verdt å utforske. Den burde hatt en stor flott plass rundt seg, slik at man kunne SE den! Idiotisk planlegging spør du meg - hører dere politikere?
Oslo Plaza ruver over på det siste bildet.



Oslo Tinghus er også verdt å ta et nærmere blikk på. Ikke det at bygget i seg selv er så spesielt - men det er jo fint - og inneklemt det også! Men legg merke til de små figurene som er spredd rundt hele veggen; nakne torsoer av menn - hjerter.......hmmmmmm..... tror jeg må ta mål av meg å fotografere alle sammen etterhvert...;-)



Her kan jeg ikke si hva slags bygg det er - men de har jo noen artige fasader da! De forsøker ihvertfall - noen......

Ingen kommentarer: